Kotihoidon reissuvihko


#1

Tämä on kommenttiketju artikkelille https://www.kokeilunpaikka.fi/fi/experiment/720/

#2

Hei,

Kiitos kokeiluehdotuksen jättämisestä. Muista täydentää vastaukset myös tarkennettuihin kysymyksiin ennen hakuajan sulkeutumista 15.10.

t. Ylläpito


#3

Hei ylläpito.
Kokeilumme oli tallennettu luonnoksena. Palvelussanne lukee, että “Julkaisematon kokeilu näkyy vain oman profiilisivusi alla.” Näin ei kuitenkaan ole, vaan a) se näkyy julkaistuna ja lisäksi b) pystyisin muokkaamaan kaikkien muiden käyttäjien kokeiluja.
Onko tämä tarkoituksenmukaista ja tieto-turvallista?


#4

Hei Timo,
kiitos paljon tästä palauteesta ja huomiosta. Näin ei tietenkään tulisi olla ja käymme heti tämän ogelman kimppuun. Tuo bugi on tullut ilmi nyt, joten etsimme virheen ja korjaamme sen.

Elina Ylläpidosta.


Digiviestivihko
#5

Meillä taitaa olla tuolla nyt joku muukin kommenttiketju, mutta yritetään pysyä yhdessä…!

Pieniä haasteita tuli matkaan. Tilasimme komponentit ja sen jälkeen Google tiputti pommin ja lopetti Lähellä-palvelun, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että lähettimet eivät enää näy puhelimissa.

Oli siis otettava käyttöön plan B.
Kävimme viime perjantaina 14.12 keskustelemassa uudesta teknologiasta ja sen toteutettavuudesta T&K kumppanin kanssa, mutta ensimmäinen varsinainen kokeilu tällä viikolla toteutetaan kuitenkin vaihtoehtoisella tavalla, jotta pääsemme ketterästi toimintaan kiinni.

IMG_20181204_094530|690x388


#6

firefox_2018-12-18_09-22-54

Ensimmäinen kokeilukumppanimme Sateenkaarikoti Espoossa briefattiin palvelun käyttöön. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan palautetta ja kommentteja.

Mukavaa Joulunodotusta.
t. TImo


#7

Samoin sinulle @Timo_Kaura!


#8

Uusi vuosi lähtenyt kivasti käyntiin ja kokeilut pyörivät. Odotamme mielenkiinnolla tuloksia, joista lisää vähän myöhemmin.


#9

Yksi asiakasryhmä on osoittautunut haastavaksi palvelun jatkuvassa käytössä. Käyttäjiä pitäisi motivoida paljon, vaikka palvelu on tehty mahdollisimman yksinkertaiseksi käyttöönottaa. Jatkamme kokeiluja ja raportoimme laajemmin palautteista helmikuussa.


#10

Kokeilumme jatkui kotihoidon parissa tammikuussa. Yksinkertaiselle viestintäpalvelulle, jossa huomioidaan kotihoidon asiakas, omaiset ja kotihoidossa työskentelevät, on tarve. Nykyisissä raportointityökaluissa omainen lähtökohtaisesti unohdetaan. Kotihoidon reissuvihkossa omaiset näkevät kotihoidon kommentit käynneiltä, ja kokevat, että ovat enemmän huomioituja ja läsnä asiakkaan arjessa.

Käyttäjäkokemuksia:

  • Asiakkaan selkeä kuva erittäin hyvä. On tilanteita, joissa asiakas on voinut lähteä kotoaan, ja häntä etsitään. Tällöin tuore kuva on tärkeä etsijöille.
  • Asiakkaan rutiinit on hyvä saada palveluun, jos henkilökunnassa vaihtuvuutta, niin nopealla silmäyksellä näkee ne.
  • Lääkelista olisi hyvä saada palveluun
  • Synkronointi muiden järjestelmien kanssa olisi positiivista
  • Palvelu oli helppo ottaa käyttöön ja käyttöliittymä oli selkeä.
  • Personoitu kirjautumiskoodi/linkki vaikuttaa tieto-turvalliselta
  • Viestin kirjoittaminen käy kätevästi kännykältä.